انواع پنجره دوجداره و مناسب ترین نوع آن در گیلان

انواع پنجره دوجداره و مناسب ترین نوع آن در گیلان

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

انواع پنجره دوجداره و مناسب ترین نوع آن در گیلان

پنجره دوجداره یکی از راهکارهای موثر در بهبود عملکرد انرژی و کاهش هزینه‌های گرمایش و سرمایش در منازل است. در ادامه مطلب با انواع مختلف پنجره دوجداره و مزایا و معایب هر یک آشنا خواهید شد. در ادامه با کارشناسان بهترین تولیدی پنجره دوجداره در گیلان همراه باشید. تا انواع پنجره دوجداره و مناسب ترین نوع آن در گیلان را معرفی نمایند.

انواع پنجره دوجداره

از انواع پنجره دوجداره کارشناسان نمایندگی هافمن در رشت به موارد زیر اشاره دارند:

  • پنجره دوجداره PVC
  • پنجره دوجداره آلومینیوم
  • پنجره دوجداره چوبی

در ادامه همراه باشید تا به  معرفی مزایا و معایب هر یک از انواع پنجره دوجداره بپردازیم.

پنجره دوجداره PVC

انواع پنجره دوجداره و مناسب ترین نوع آن در گیلان

پنجره دوجداره pvc نوعی پنجره است که از دو یا چند جداره شیشه تشکیل شده است که توسط یک قاب پروفیل یو پی وی سی احاطه شده‌اند. فضای بین جداره‌ها با گاز بی‌اثر مانند آرگون پر می‌شود که به عایق‌بندی حرارتی و صوتی پنجره کمک می‌کند. از مزایای پنجره‌های دوجداره پی وی سی  میتوان به عایق‌بندی حرارتی و صوتی، مقاومت در برابر باد و باران حشرات و عمر طولانی و مقرون به صرفه بودن و …. اشاره کرد. و همچنین از معایب این پنجره ها میتوان به قیمت بیشتر آنها و وزن و برخی از مشکلات زیست محیطی ماده pvc به وجود خواهد آورد اشاره کرد.

پنجره دوجداره آلومینیومی

پنجره دوجداره آلومینیومی نوعی پنجره مدرن و کارآمد است. که از پروفیل‌های آلومینیومی و شیشه‌های دوجداره یا سه‌جداره ساخته می‌شود. این نوع پنجره‌ها به دلیل مزایای متعددی که دارند، به انتخابی محبوب برای ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری تبدیل شده‌اند.  کارشناسان  بهترین نمایندگی پنجره دوجداره در گیلان از جمله مزایای پنجره دوجدارخ آلومینیومی به مواردی همچون ظاهر زیبا و مدرن، سبک و مستحکم بودن،‌عمر طولانی،‌قابلیت بازیافت،‌عایق حرارتی و صوتی اشاره میکنند. همچنین از معایب این نوع از پنجره های دوجداره به هدررفت حرارت بیشتر از pvc و قابلیت انتقال حرارت و سرمازدگجی در برخی شرایط اشاره دارند.

پنجره دوجداره چوبی

انواع پنجره دوجداره و مناسب ترین نوع آن در گیلان

پنجره دوجداره چوبی نوعی پنجره مدرن و زیبا است که از قاب چوبی و شیشه‌های دوجداره یا سه‌جداره ساخته می‌شود. این نوع پنجره‌ها به دلیل مزایای متعددی که دارند، به انتخابی محبوب برای ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری تبدیل شده‌اند. از مزایای پنجره دوجداره چوبی میتوان به زیبایی و جذابیت، عایق‌بندی حرارتی و صوتی، مقاومت و طول عمر بالا، قابلیت بازیافت و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد. از معایب این نوع پنجره دوجداره کارشناسان نمایندگی پنجره هافمن در رشت به قیمت بالاتر نسبت به پنجره های سنتی و upvc و نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتر اشاره کرد.

مناسب ترین پنجره دوجداره در گیلان

  1. PVC در گیلان:
    • مزایا: با توجه به رطوبت بالای منطقه، PVC از مقاومت خوبی در برابر حرارت و رطوبت برخوردار است. همچنین، نیاز به نگهداری کمتر و عمر طولانی آن، این نوع پنجره را به گزینه‌ی مناسبی تبدیل می‌کند.
    • معایب: تا حدی ممکن است در برابر دمای بالای تابستان مستعد آسیب شود.
  2. آلومینیوم در گیلان:
    • مزایا: ظاهر زیبا و مدرن آلومینیوم با اقلیم مرطوب گیلان هماهنگی خوبی دارد. مقاومت آن در برابر سرمازدگی می‌تواند مزیت باشد.
    • معایب: نقاط حساسی مانند پلیمرهای حرارتی نصب شده در آلومینیوم ممکن است در برابر رطوبت و خوردگی حساس باشند.
  3. پنجره چوبی در گیلان:
    • مزایا: چوب با توانایی طبیعی عایق‌سازی، در گیلان که دماها معمولاً ملایم هستند، گزینه‌ی مطلوبی است. همچنین، حس گرمایی چوب از جذابیت خاصی برخوردار است.
    • معایب: نیاز به مراقبت‌های خاص در برابر رطوبت و حشرات دارد.

با توجه به شرایط آب و هوایی گیلان که معمولاً مرطوب و با سرماهای معتدل است، پنجره دوجداره PVC به عنوان یک گزینه مناسب، به دلیل عملکرد خوب در عایق حرارتی و صوتی و مقاومت در برابر تغییرات آب و هوا، به نظر می‌رسد. همچنین، با توجه به هزینه‌های معقول تر نسبت به برخی دیگر از مصالح، به عنوان یک گزینه اقتصادی و موثر معرفی می‌شود. با انتخاب مناسب و هوشمندانه‌ای از پنجره دوجداره، می‌توانید از مزایای عایق حرارتی، کاهش هزینه‌های انرژی و بهبود کیفیت زندگی در منطقه گیلان بهره‌مند شوید.


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دوجداره
اجزای پنجره دو جداره
بهترین پنجره دوجداره در گیلان
مزایای پنجره دوجداره
انواع پنجره دو جداره

دیدگاهتان را بنویسید